HKZ-keuring

ONZE GARANTIE VOOR KWALITEIT

Wij hebben het HKZ–certificaat van de Certificatiebureau CGB B.V. in de Zorgsector.

Daaraan kunt u zien dat:

  • U als cliënt met uw verwachtingen en behoeften centraal staat.
  • Wij onze zaken op orde hebben en onze resultaten betrouwbaar zijn.
  • Wij onophoudelijk werken aan het verbeteren van onze zorg- en dienstverlening.
  • Wij voldoen aan de internationale ISO-9001 normen.
 

HKZ-NORMEN
Kwaliteit is geen toeval, maar een beredeneerd, georganiseerd en beheerst resultaat. Het is het vermogen om aan de verwachtingen en behoeften van de cliënten te voldoen. Een kwaliteitsmanagementsysteem is een hulpmiddel voor het management om processen te beheersen en om de kwaliteit van een organisatie op systematische wijze te sturen. Het doel is de kwaliteit van de zorgverlening te verbeteren (met als gevolg tevreden klanten) én ook de interne organisatie. De eigen processen van de organisatie zijn hierbij het uitgangspunt. Om het HKZ Keurmerk te verkrijgen moet het kwaliteitsmanagementsysteem voldoen aan de HKZ-normen. Deze normen hebben de internationaal erkende ISO 9001:2000-normen als basis en omvatten daarnaast branchespecifieke eisen. Iedere branche heeft een eigen set normen. De HKZ-normen hebben betrekking op zowel de kwaliteit van het zorgproces als op de organisatorische kwaliteit. Ze stellen eisen aan het primaire proces: intake/indicatie, de uitvoering van de diensten en evaluatie/nazorg. Daarnaast moeten ook de ondersteunende processen, zoals personeelsbeleid en diensten door derden aan specifieke eisen voldoen.